wtorek, 13 sierpnia 2013

Być albo mieć

Być albo mieć - o tej płycie można powiedzieć wiele np. że teksty do niej pisał Derek Dusza znany głównie z "Malowanego Ptaka", że na drugim wydaniu znalazł się "hit" "To ja złodziej" oraz to że piosenka "Chce ci coś opowiedzieć" jest bardzo popularna na weselnych płytach DVD. Ale z pewnością nie można o tej płycie powiedzieć że jest dobra.. Tak! Zdaniem wielu fanów, muzyków jak i Darka Duszy jest to najgorsza płyta sekstetu ze śląska. Adam Otręba mówił : Leszek naciskał, że już trzeba nagrać płytę , bo dawno nic nie pokazaliśmy. Paweł gdzieś przepadł, Jurek miał jakieś ważne zajęcia, chociaż ja też, bo rodziło mi się pierwsze dziecko, a mama dobiegała dziewięćdziesiątki. Ale parę razy spotkaliśmy się ja, Beno, Zbyszek . 
Dusza: Najgorsza z płyt na które dla nich pisałem. przesłodzona, cukierkowa.Żal że odeszli od riffów.
Na uwagę zasługuje utwór tytułowy no i może jeszcze "Krewny Judasza", "Ukryj mnie" można by uważać za utwór IchTroje jeżeli byli by wtedy znani.Nieudolne wykorzystanie chórków pokazało się w numerze "Kruka Głos" , w pewnym sensie wyróżnić można jeszcze "Chce ci coś opowiedzieć" ze względu na popularność tej piosenki. reszta utworów jest totalnie nie zgrana i nie pasuje do image zespołu. Jeśli byłoby mało, to na dodatek na drugim wydaniu Być albo mieć młodszym ledwie o dwa miesiące wydano utwór "To ja złodziej" kompozycji Bena Otręby , z tekstem Jacka Bromskiego. Niestety utwór nie był tak dobry jak film a może nawet jest najgorszym utworem Dżemu? Niestety grupa Dżem pospieszyła się z wydaniem płyty, bo zespołowi z takim dorobkiem lepiej trochę poczekać niż rwać się z motyką na słońce.  

Oficjalny Teledysk piosenki tytułowej

    

 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz